Er du nystartet iværksætter, og tænker du over, hvordan du indretter dit kontor eller dine ansattes kontor bedst muligt, så I kan skabe de bedste forhold til at arbejde under?
Det kan nemlig være lidt af en udfordring, for der er rigtig mange måder, du kan skabe et godt rum for arbejdsgangen, og for nogen er der noget, der er bedre, end det er for andre.
Sørg for at have kontorartiklerne i orden
Det, der i hvert fald kan være en kæmpe udfordring i arbejdsgangen, det er, hvis der ikke er det værktøj eller de midler, som du har brug for til at gøre arbejdsgangen lettere og sjovere. Derfor er det en god idé at planlægge forinden.
Du kan med fordel sørge for at have papir, blyanter, blokke, tavler osv. i dit nye kontor, så du er sikker på, at du altid har mulighed for at gå væk fra computeren og arbejde fysisk med dine opgaver.
Denne form for afveksling i arbejdsformen er også en god motivationsfaktor i arbejdet, fordi du så vil kunne komme væk fra selve opgaven og udføre den på en helt anden måde.
Personliggør dit arbejdsområde
Som iværksætter kan det være, at du starter med at arbejde i dit eget hjem, og så er du måske vant til, at du hele tiden har en kaffemaskine, noget frugt eller noget musik du kan sætte på i baggrunden. Det er hyggeligt og dejligt at have mulighed for det.
Det er en luksus, som du vil opdage, ikke altid vil være muligt på et kontor ude for hjemmet. Så derfor er det godt, hvis du kan skabe så meget personlighed som muligt. Det er noget, som du kan gøre på mange forskellige måder.
Det kan du fx gøre ved at købe nogle planter til kontoret, hænge nogle billeder op på væggen og anskaffe dig enten et lille køleskab, frugtkurv eller kaffemaskine. Så sikrer du dig, at du har de muligheder, som du også havde på hjemmekontoret. Det med at have kaffe, et mini køleskab eller en frugtkurv på sit kontor er med til at skabe en god stemning og gøre kontoret mere personligt.