F1

Alle mennesker kan lide slik, og derfor er det et rigtigt smart marketingredskab. Når du gerne vil brande din virksomhed er der et væld af muligheder for at markedsføre dig ved hjælp af slik. Mange kontorer og butikker har eksempelvis en skål stående fremme med reklamebolsjer, som folk kan tage. Det er en rigtigt god idé, fordi slik giver os glade associationer. Nogle gange kan det være svært at gennemskue, om målgruppen gerne vil have kuglepenne, muleposer eller t-shirts. Alle mennesker vil gerne have gratis slik, så reklameslik er optimalt. Når vi har en god smag i munden, vækker det vores sanser, og dermed skabes der positive billeder af din virksomhed, når du vælger det rette reklameslik. Det er også værd at tage med, at reklameslik er en billig form for markedsføringsmaterialer, og at du ikke risikerer, at I brænder inde med et lager, der ikke bliver afsat.

Mange typer af reklameslik

Der findes mange forskellige typer af reklameslik. Alt efter hvem din målgruppe er, kan du overveje forskellige typer reklameslik. Mange firmaer vælger forskellige typer af mints og tabletter, der kommer i flotte pakninger eller dåser. Det er praktisk for kunden, og det er en billig og nem måde for dig at sprede dit budskab. Reklameslik er utroligt smart på eksempelvis studiemesser. Her kommer et hav af unge studerende for at lære mere om erhvervslivet, men også for at få gratis ting. Derfor er der stor begejstring, når de får noget, de ved, de kan bruge. På et tidspunkt har de fået nok plastikposer og kuglepenne og er glade for slik. Slik er forgængeligt, så forbrugerne har større tendens til at at tage imod reklameslik end nogle andre typer af marketingsmaterialer. Selvom reklameslik er forgængeligt, bliver det ikke glemt lige med det samme. Når du skal vælge, hvilken type reklameslik du gerne vil benytte, skal du først overveje din målgruppe og din PR kampagnes varighed.  Hvis du har en længere kampagne er bolsjer smarte, men hvis det er en enkeltstående begivenhed, kan du lave mere målrettet reklameslik.

Husker smagen

Det er vigtigt, at du får lavet reklameslik, der smager godt. På https://www.axonprofil.dk/reklameslik er der et stort udvalg af reklameslik. Alt fra bolsjer til chokolader og mints. Hvis du skal markedsføre dig til personer, der går op i wellness og sundhed, kan du også benytte æbler eller te som alternativ til traditionelt reklameslik. Her kommer frugten simpelthen i en indpakning, der er specielt designet for din virksomhed. Det gælder også for teen, der kommer i små fine æsker med dit logo og budskab. Det er en genial måde til at indtage nye markeder med spiselige PR materialer. Når man spiser reklameslik forbinder man lige pludselig en virksomhed med en bestemt smag. I dag er det meget populært at appellere til folks sanser, når man brander sin virksomhed. Næste gang en person ser en reklame for din virksomhed, vil de tænke på chokolade, æbler eller en helt tredje type reklameslik. Det er simpelthen genialt.