F1

I disse tider hvor ”SoMe” og ”online marketing” er blevet de helt store buzzwords, glemmer mange at marketing og god PR kræver mere end en aktiv Twitter og hundrede Facebook-likes: Så hvad med at supplerer facebook-kampagnen med et logo-beklædt kondom?

Har jeg fanget din opmærksomhed?

Godt, for samme taktik vil kunne benyttes til at fange kundernes, enten med kondomer, eller med andre spændende promotion genstande.

Marketing gennem online medier har overtaget spotlyset, da det oftest er en billigere og mindre resursekrævende løsning, men i kampen om kunderne er de traditionelle metoder stadig yderst effektive til at skabe god stemning, opbygge en positive brand-identitet og nå ud til forskellige målgrupper, særligt blandt B2C virksomheder.

Grunden til at marketing taktikker, såsom at udlevere kuglepenne med firmaets logo og et lille stykke chokolade stadig er populære, skyldes ikke blot traditionernes kraft – de bruges, fordi de virker. Kunderne er dog med tiden blevet mere krævende – der eksisterer en yderst smal skillelinje mellem tradition og kliche, og kunderne forlanger langt mere praktiske og spændende promotion genstande end tidligere.

Ideer til sjov og spændende Item-marketing

Kondomer
Kondomer er et forholdsvist nyt men yderst populært brand-item, særligt hos selskaber der arbejder med unge målgrupper. Kondomer med firma-logo er allerede blevet anvendt af succesfulde virksomheder indenfor adskillige genre, såsom tøjselskabet G-star Raw og dyrebeskyttelsesgruppen PETA. Kondomer er en sjov promotion genstand der skaber samtale, debat og som leder til word-by-mouth advertising, når kunderne taler med venner og bekendte om den morsomme gave – især hvis der købes specielle brand-kondomer med en morsom tagline.

Solbriller med logo-linser
Til sommer events er specialiserede logo-solbriller den perfekte marketinggave til at give kunderne en sjov gave, der samtidigt promoverer virksomheden. Disse solbriller erstatter det traditionelle glas med mørke plasticfilm, der gør det muligt for kunden at anvende dem som normale solbriller, alt imens firmaets logo promoveres på forsiden, synligt for alle. En sjov og praktisk gave til de solrige dage der egner sig til sommermesser og Facebook-konkurrencer.

Biloplader med logo
En let og billige oplader med logo på siden og en simpel USB-indgang i enden, der kan sættes i bilens cigarettænder og oplade kundens mobil: Denne gave er ikke blot praktisk, men vil blive anvendt igen og igen. Denne elektroniske gave til kunden promoverer brandet effektivt gennem gentaget brug og har derved en positiv effekt.

Find selv flere ideer til alternative branding genstande, der kan supplere virksomhedens social media marketing, og giv virksomheden et boost.