Black Friday 2020 nærmer sig med hastige skridt, og hvad skal du i den forbindelse foretage dig for at få skubbet endnu flere varer ud over rampen?

Hvis vi tager de klare tal, så brugte danskerne mere end 2 milliarder på den dag alene, så der er ingen tvivl om, at det er den klart største handelsdag på året.

Derfor må du have et stærkt fokus på dagen, hvis du arbejder inden for retail, du er med al sandsynlighed allerede i gang med at forberede dagen og har allerede planer for at optimere din markedsføring, men der er vel altid muligheder for forbedring.

Der er nogle kategorier, der normalt trækker mest på netop denne dag, og skal det konkretiseres hvilke kategorier der er tale om, så er de tre største – elektronik, mode og tøj, boligindretning og møbler.

Få styr på alle delene mens tid er

Du kan gøre rigtig mange ting selv, imens du venter på, at dagen skal oprinde, og der vil uden tvivl være noget, der interesserer dig mere end andet, og en del af det har du måske allerede gjort – men der kan også være noget, du slet ikke har overvejet endnu, eller som du finder irrelevant.

De sociale medier kommer du ikke uden om, hvis vi snakker annoncering, Facebook er uden tvivl en af de vigtigste kanaler til marketing, med annoncering her kan du målrette mod flere åbenlyst interessante målgrupper.

Vi kommer heller ikke uden om Google ads, annoncering via søgeord omkring Black Friday – at få en god placering i søgeresultaterne.

Der er desuden muligheder for sådan noget som e-mail marketing på Black Friday, hvor kardinalreglen er, at du hellere skal sende for mange nyhedsbreve end for få, i og med at du gerne skal have del i de mange konverteringer, der ligger i forbindelse med dagen, start i god tid med at tease og forberede folk på dagen.

Der er bestemt også noget at hente, selv hvis du ikke arbejder inden for retail

Selvom du måske ikke gør dig stort inden for det fysiske varesalg, så fortvivl ikke – der er ingen grund til at du ikke skal kunne deltage i løjerne.

Hvis du fx ejer en skønhedsklinik, hvor folk kommer for at få deres drømme-look, hvorfor skulle du så ikke kunne opnå et heftigt mersalg i forbindelse med denne dag?

Hvor der er kunder er der et marked, og husk at selv om de mennesker der ser din annoncering ikke nødvendigvis selv har et behov – så kender de uden tvivl en, der vil sætte pris på det, og hvorfor ikke Black Friday – det handler jo dybest set om at købe ind til jul, i og med at det er den mere eller mindre officielle startdato for julehandlen.