F1

Entreprenører drømmer om at opnå store milepæle når de starter iværksætteri, men hvor mange realiserer disse drømme?

I Danmark har vi en lang historie og solidt netværk for iværksætteri, men det betyder ikke, at det er en nem vej for alle. Nogle ender tilbage hvor de startede eller kommer i værste tilfælde slet ikke rigtigt i gang før det hele stopper. 

Her er nogle råd fra store entreprenører man kan tage med i bagagen før man begiver sig ud på iværksætter rejsen.  

iværksætter koncept

Richard Branson – hvordan løser du din kundes problem?

Richard Branson har i dag over 400 forskellige firmaer, hvoraf et af dem er det verdensomspændende Virgin Group. Branson mener klart at en ting er vigtig – vid, hvordan du løser din kundens problem. 

Find ud af hvad der er en frustration for nogle bestemte mennesker, og giv dem den bedste løsning til at komme over den forhindring. 

Det er hvad al succesfuld forretning i sidste ende handler om. 

Adrianna Huffington –  Mere end andet, så elsk din ide!

Adrianna Huffington har været med til at starte The Huffington Post og er også best seller forfatter. Når det drejer sig om at vælge en ting der er vigtig for sucess som iværksætter siger hun: elsk den ide du har. 

At opbygge et firma tager lang tid og kræver mange udfordringer. Der vil også være folk der sætter spørgsmålstegn ved det valg man har taget. Det vigtigste er, at man er passioneret omkring sin forretningside, elsker den og tror på den. For rejsen til succes er lang og udfordrende. 

iværksætter ideen

Tim Ferris – dit firmas succes er altafhængig af dine relationer!

Tim Ferris har flere best seller bøger bag sig og er vært for The Tim Ferris Show. Hvad end man har lyst til at arbejde med investeringsrådgivning, printerpatroner, mursten, fiskedampbrug eller negle gellack, så kommer man længst hvis man ikke er alene mener han. Det netværk man skaber omkring sig har den største indflydelse på sin forretningsudvikling. 

Tony Robbins – uden det rette mindset får du ikke nogen succes!

Tony Robbins er en verdenskendt filantropist og ekspert indenfor lederskabspsykologi. Robbins mener, at man kan have alle planer regnet ud, strategien på plads og investeringerne klar – det er bare ikke en garanti for at man får stablet sin forretning på benene. For ham handler det om noget mere personligt. Man skal enten have eller udvikle et mindset for det. Hvis man ikke har det, så er det uundværligt at netop dette ene karakterbrist er det der vil holde en tilbage fra at kunne skabe succes. 

iværksætter succes

Michelle Schroeder – man skal blive venner med konkurrenterne!

Michelle Schroeder har en meget succefuld livsstilblog kaldet Making Sense of Cents. For at kunne skabe succes har hun taget en anden vej. 

Hun har valgt at se konkurrenter som nogle man skal knytte bånd med. At man selv tør åbne op for konkurrenterne, gør at alle får den fordel at man lærer fra hinanden i stedet for at skulle klare det hele alene. Og vejen til succes bliver en helt anden oplevelse.